zajęcia z robotyki płock

Terminy zajęć:

Godziny 13.00-15.00, Jagiellonka, sala 206,

Sezon pierwszy:

19 X, 9 XI, 23 XI, 7 XII, 21 XII

Sezon drugi:

11 I, 25 I, 29 II, 14 III, 28 III

Sezon trzeci:

18 IV, 9 V, 23 V, 6 VI, 20 VI (turniej z programowania z nagrodami), 5 IX

 

Koszt Zajęć: 340 zł za sezon.


Programowanie w języku Python w świecie gry Minecraft dla dzieci.

Minecraft to gra, na której punkcie pozytywnie zwariowały już miliony dzieci na całym świecie. Warsztaty Academia Robotica - Tomasz Wysocki przenoszą dzieci w świat Minecrafta jednocześnie pozwalając zrozumieć zawiłe zagadnienia programowania.

Zbudowanie pałacu w mgnieniu oka? Zaprojektowanie własnej, zmieniającej kolory podłogi do tańca disco? W świecie Minecraft dzięki sile języka programowania Python dzieci zrobią to wszystko i jeszcze więcej... Python to język używany przez miliony początkujących i zawodowych programistów!
Warsztaty zaczynają się od krótkich, prostych lekcji Pythona, co następnie wykorzystywane jest do modyfikowania świata Minecraft.  Możliwości są nieograniczone... można programować mini-gry, kopiować całe budynki i tworzyć diamenty...

Podczas warsztatów Academia Robotica - Tomasz Wysocki będziemy pisać programy, które:

  • Zabiorą was na wycieczkę po świecie Minecrafta dzięki automatycznej teleportacji
  • Stworzymy ogromne pomniki, piramidy, lasy i i...!
  • Zbudujemy sekretne przejścia, które będą się otwierać tylko, gdy włączymy ukryty przełącznik,
  • Zaprojektujemy straszne miasto duchów, które znika i się pojawia w innym miejscu,
  • Będziemy szukać miejsc, gdzie trzeba kopać, aby znaleźć rzadkie minerały,
  • Będziemy rzucać zaklęcia, aby kaskada kwiatów (lub dynamit dla odważnych!) podążała za każdym naszym ruchem,
  • Zaprojektujemy podstępne pułapki z lawy i klątwy, które powodują wielkie powodzie...

Niezależnie od tego, czy dziecko jest fanem czy nowicjuszem Minecrafta, ujrzy go w nowym świetle, jednocześnie ucząc się podstaw programowania. Dzięki sile języka programowania Python ręczne sterowanie czy budowanie to już przeszłość.

Warsztaty przygotowane zostały przez Tomasza Wysockiego - miłośnika programowania i nauczyciela w prestiżowych płockich liceum ogólnokształcącym. Zajęcia spełniają najwyższe międzynarodowe standardy w programowaniu oraz zagadnienia szkoły Microsoft Education.


Zakres wiedzy zdobytej przez ucznia po ukończeniu całego cyklu Warsztatów:

1. Znajomość podstawowych komend języka Python.

2. Umiejętność ustalenia pozycji elementu w przestrzeni trójwymiarowej.

3. Umiejętność wykonania operacji na tekstach: łączenie, wyświetlanie, kasowanie itd.

4. Znajomość podstawowych typów danych – tekstowe i liczbowe.

5. Znajomość instrukcji warunkowych i umiejętność wykorzystania ich w praktyce.

6. Znajomość pętli i jej zastosowania.

7. Umiejętność wykorzystania listy w programowaniu.